4e reisverslag - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 4e reisverslag - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

4e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

03 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Woensdag morgen en we worden waker zonder stroom . Toch vreemd dat je wakker wordt er zonder stroom zit. Dus eerst even overal de kaarsjes aan. We zijn vroeg vanmorgen en naar een klein ontbijtje gaan we vandaag richting Phalaborwa. Korte rit van 135 km .We stellen onze Tom Tom in op een medical center want Hugo is een doosje pillen vergeten. Na een mooie rit komen we aan bij het center. Om een recept te kunnen krijgen moet Hugo zich eerst in laten schrijven in het ziekenhuis en door een arts onderzocht worden. Na een aantal vragen krijgt hij het recept. Toen naar de apotheek waar ze natuurlijk het recept niet op voorraad hebben. Morgen kunnen we het ophalen. We zijn hier twee dagen dus geen probleem. Phalaborwa is een middel grote stad. Bij de eerst volgende mall wat kleine boodschappen gedaan, even pinnen en lekker wat gegeten voor we op zoek gaan naar onze volgende accommodatie. Tjeetje wat een prachtige lodge. Dat Safari Now waar we ook deze keer alle accommodaties geboekt hebben heeft prachtige huizen. Over de accommodaties hebben we niet te klagen. Wel zou het eens fijn zijn om wifi te hebben
Dat gaat toch niet zo als in ons Nederland. Nu een week onderweg en nog geen internet. Na het eten vanavond vroeg naar bed want om5 uur gaat de wekker
Om 6.10 staan we bij de poort van het Paul Kruger park. Eerst inschrijven dan door de gate waar ons nog even verteld wordt dat we geen geweren en alcohol mogen meenemen. Nou dat doen we dan ook maar niet. Wat geweldig weer dit park. We hebben vele Olifanten gezien, eentje waseen beetje geiriteerd toen we langs reden en begon flink te toeteren hier schrokken we best wel van en Wilco gaf flink gas om weg te komen. Ook een prachtig leeuwen koppel gezien. Ze lagen heerlijk langs de weg te slapen. We hebben nu eigenlijk alle dieren gespot op de Neushoorn na. Hopen dat we die nog zullen zien bij St . Luchia en de Wetlands. Toen we bij een soort brug aan kwamen rijden stond er een grote vrachtwagen stil. Er kwam een (zwarte Afrikaan naar ons toe rennen en wees naar de droog liggende rivier. Hij schreeuwde een Leppard. En ja hoor in de opgedroogde rivier bedding liep een Leopaard geweldig . Hij liep wel van ons af, maar konden het duidelijk zien. Ik denk dat we deze dag erg veel dieren hebben gezien. We zijn z`n 80 km het park in gereden. Veel verschillende landschappen gezien . Tegen drie uur reden we het park weer uit. Snel een paar boodschapje en de pillen voor Hugo opgehaald. In onze lodge aangekomen lekker gegeten en gedoucht. Morgen ochtend gaan we weer verder naar Graskop, waar we drie dagen zullen blijven. Voor vanavond welterusten.

• 05 Juli 2015 - 04:27

Antje:

Lykt op n gewekdige vakansietyd wat jullie meemaken. Tog leuk dat jullie vier so veel plesier hebben. Nog n week dan komen jullie dese kant op wy wagten met vreugde op
    jullie. Ja die shopping malls hebben jullie niet so als hier. Nog veel pret verder. De tyd gaat so snel verby.