7e Reisverslag - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 7e Reisverslag - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

7e Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

06 Juli 2015 | Swaziland, Lobamba

Vandaag zijn we aangekomen in Swaziland. Na een bijzondere rit van veel verschillende landschappen, grote hoogten en diepe dalen komen we bij Oshoek bij de grensovergang. Gelukkig is het niet zo druk. We hebben ons laten vertellen dat het wel een paar uur kan duren voor je het land in mag. Ontzettend onoverzichtelijk en voor ons niet duidelijk welk loket we het eerste moesten hebben. Na 6 loketten gehad te hebben en weer een bijzondere stempel in ons paspoort mochten we verder. We reden verder richting Mbabane want wederom kende onze tomtom het adres niet. Onze bestemming lag in de Ezulwini vallei en na even zoeken vonden we de Mantenga lodge. We kregen wel heel snel in de gaten dat dit land niet zo`n armoede kent als Zuid Afrika. De huizen zien er heel anders uit. Swaziland heeft net als Nederland een monarchie. De koning in Swaziland heeft 16 vrouwen. Dat mag dus allemaal in Swaziland. Echter anderom is niet toegestaan. Sneu voor de vrouwen hier toch? Maar goed ons hotel ziet er weer piekobello uit en de eigenaresse is een Spaanse. Bij het avondeten in het restaurant verteld ze wat voor ons leuk en mooi is om te bezoeken. We krijgen een mooie landkaart en ze verteld waar alles ligt. Ze verteld ook dat de Swalesen (ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen hihihi) erg vriendelijk zijn en dat er in Swaziland geen rasisme is. Na een heerlijk diner trekken we ons terug op onze hotelkamers. We hebben afgesproken morgenvroeg rustig te beginnen. Dus we zien wel hoelaat we gaan vertrekken naar de glasfabriek in Mbabane. Voor nu welterusten........

• 07 Juli 2015 - 08:29

Antje:

Se word Swasies genoemd. Ben er self al paar keer daar geweest hele paar jaar terug. Mooi om te sien jullie hebben het so mooi. Geniet de dag vandaag.

• 07 Juli 2015 - 08:33

Antje :

Die koning van Swazieland heeft in Engeland op universiteit gestudeerd. Hy is nie erg gewild van rede hy heel veel geld op hemself spandeerd terwyl sy onderdanen armoede beleven.