11e reisverslag - Reisverslag uit Quellerina, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 11e reisverslag - Reisverslag uit Quellerina, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

11e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

18 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Quellerina

De laatste dag in St. Lucia. Vandaag gaan we naar het strand. Internet verteld ons dat het 31 graden gaat worden, dus nog even genieten. Het strand hier is zo bijzonder, die oprollende aankomende blauwe golven die met geweld het strand opkomen. Je wordt er een beetje stil van. Er staat een harde wind en we worden gezandstraald, een goed uur hebben we het volgehouden in de wind, toen terug naar onze accommodatie waar we de rest van de middag lekker bij het zwembad hebben gelegen. Hugo heeft ons voorzien van een lekker hapje en Wilco heeft ons weer voorzien van een lekkere maaltijd.
De volgende dag vroeg op en na een boterham op de vuist vertrekken we rond 7 uur richting Margate waar onze Family op ons zit te wachten. We hebben vorig jaar onze tante en oom (Frits en Charmaine) gevraagd of ze het leuk vonden om ook naar Margate te komen. Voor hun is het van Kaapstad naar Durban wel een binnenlandse vlucht van wel een paar uur. Heel spontaan zeiden ze : Natuurlijk wij komen. Dus we hebben een vakantiehuis gehuurd voor 6 personen in Ramsgate vlak bij het huis van tante Antje, Mieke en Ronny, dit zou de langste rit van de hele reis worden, maar achteraf viel het reuze mee. Er is zoveel te zien dat je de tijd niet in de gaten hebt. Na de sleutel van het appartement opgehaald te hebben kwamen we tegen 1 uur aan bij Antje. Frits en Charmaine waren er al en we werden allerhartelijkst ontvangen. De rest van de dag gekuierd…… Nog even naar het strand gelopen met elkaar wat nog geen 5 minuten is van het huis van Antje. En dan zie je weer die prachtige Indische Oceaan. Toen was het ook de tijd om onze koffers te verlossen van de 14 kilo drop en de kleine cadeautjes die we mee hebben genomen. Ronny is echt heel druk geweest met het eten. De mannen in onze family koken en dat kunnen ze……. Allemaal. Dus wij hebben het als vrouwen eigenlijk heelgoed voor elkaar toch???? Tussen door nog even naar onze accommodatie geweest om de koffers allemaal weg te brengen En ja hoor, weer zo`schitterende accommodatie. De tuin aan de oceaankant een beetje hoog tegen de berg aan met een uitzicht waar we weer stil van worden. Zo af en toe zie je in de verst e een walvis of een dolfijn uit het water omhoog springen. Juni en juli zijn de maanden voor de walvissen hier. De tweede dag met Family gegeten en gegeten en gegeten. Van allerlei lekkere zelfgemaakt recepten. Ook JC en LIze met hun dochtertje Mia kwamen op bezoek, en weer gegeten. De rest van de dag een gezellige familiedag gehad. s`Avonds hebben we Gooise Vrouwen gekeken. Onze Family vond het een geweldige film.

• 23 Juli 2015 - 03:57

Antje:

Was heel leuk om jullie hier allemaal te ontvangen. Ik geloof nie dat dat weer sal gebeuren en het was n heel spesiale tyd voor my. Alles gaat so snel verby. Bedankt voor de drop ens.heel veel gewaardeerd. My bevelvoerder heel bly met de jas en jullie besoek sy vond dat geweldig. Groetjes aan almal in Holland.