2e Reisverslag - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 2e Reisverslag - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

2e Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

01 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Sabierivier

Zaterdagochtend en heerlijk geslapen in een mooie bed & breakfast in Rustenburg. We hebben alleen geen breakfast omdat we vroeg verder wilden. Banaantje als ontbijt en een kop koffie. Iets voor acht uur rijden we verder richting Sun City. Via Sun City gaan we naar Pilanusberg, dit is een natuurpark waar de Big Five te zien is. Bij de poort aangekomen eerst registeren want men wil wel weten hieveel mensen er in het gebied zijn. Je moet dan je kenteken, aantal, personen, en 1 ID opgeven. Prachtig de omgeving, en de eerste dag de olifant, giraffe, gnoe, wild varken en vele kleurrijke vogels gezien. Doordat we deze reis een vierwieldrive auto hebben gehuurd kunnen we alle paden nemen. De kleinste weggetjes kunnen we nu met gemak doorheen. Ongeveer in het midden van het park is een gelegenheid om wat te eten. Een tosti met een lekkere bak koffie gaat er goed in, en na ons ontbijtje even gesnuffeld tussen de spulletjes die de lokale bevolking probeert te verkopen. Op het hoogste punt van de Pilanusberg even gestopt om de prachtige vergezichten in ons op te nemen. Doordat onze route dwars door dit park gaat komen we aan de andere kant van het park weer bij een poort waar we er weer uit kunnen. Onze weg richting ons volgende adres is Lephalale. We gaan naar de Gnu Ranch, waar we geen duidelijk adres van hebben. Onderweg komen we veel grote ranchen tegen en we stellen ons voor dat de Gnu Ranch ook zo,n grote ranch is. En ja hoor per toeval zien we een afslag met een grote boog van hout erboven GNU RANCH. We kwamen een man tegen die de beheerder ging bellen. Ineens komt er een jeep het terrein op rijden met allemaal mannen met grote geweren die achter in de bak van de jeep zaten. Ook zien we dat ze een grote zebra bij zich hebben. De zebra word afgeladen en een van de mannen begint direkt met het slachten. Natuurlijk direkt foto,s maken en dit vinden ze helemaal niet erg, dus wij denken dat dit allemaal wel legaal is, en dat dit geen stropers zijn.Even later komen 2 vriendelijke dames ons de weg wijzen naar onze lodge. Doordat die dames vinden dat het fris is worden we van de Bush Cottage ge-update naar een grote lodge met drie grote slaapkamers waar in elke kamer 4 personen kunnen slapen. Prachtige accommodatie met een grote open ruimte waar je over de bush kunt kijken. Nu toch snel de koffers uit de auto en naar Lephalale rijden om wat boodschappen te doen voor het donker is. Om half zes is het donker want het is nu winter in Zuid Afrika. 52 km zitten we van de bewoonde wereld dus even flink doorrijden. Boodschappen gedaan en gestopt bij een restaurant en lekker gegeten. In het pikdonker komen we terug bij onze lodge. Nog even napraten en om negen uur liggen we in ons bedje.

Zondagmorgen half zes. Na een goede nachtrust lekker ontbijten op de open veranda. Even snel opruimen en dan zijn we er weer klaar voor. Vandaag willen we de Mokola Dam bezoeken. De afslag hadden we gisteren al gezien. Dus in de auto en weg. Toen we net wegreden zagen we de beheerster aan komen rijden met de poetsvrouw. Wij hadden niet zelf schoon mogen maken. Oke doen we dus morgenochtend ook niet. Eenmaal weer op de hoofdweg kwamen direkt veel apen tegen, dus dat was even afleiding, genoeg afleiding om het bord van de afslag van de Mokola Dam te missen. Daar kwamen we na 35 km achter. Ach we hebben vakantie en draaien gewoon de auto. We hadden ons meer voorgesteld van deze Dam. Was meer een recreatie plas, en voor ons niet bijzonder genoeg om te blijven. Rondrijden op de Gnu Ranch was een bijzondere ervaring. De 4x4 Toyota had het nog moeilijk met de paden. Denk dat je hier niet komt als je een vakantie bij Fox reizen boekt. Smalle paden met links en rechts water. De Gnu Ranch is veel groter dan wij hadden gedacht en hebben zeker een uur ondgereden. Onderweg springbokken en zebra`s tegengekomen. Toen terug naar onze lodge om straks aan de braai te beginnen waar we lekker ruim de tijd voor gaan nemen. Morgenvroeg gaan we onze reis vervolgen naar Magoebaskloof naar de Forest Bird Lodge waar we ook 2 dagen zullen blijven.

• 03 Juli 2015 - 19:29

Rebecca:

Hoi vakantiegangers, leuk om te lezen wat jullie al gedaan hebben.
    Ik heb alleen nog geen foto's gezien.
    Nog heel veel plezier, groetjes rebecca

• 03 Juli 2015 - 19:30

Kim Dijkshoorn: