13e Reisverslag - Reisverslag uit Quellerina, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 13e Reisverslag - Reisverslag uit Quellerina, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

13e Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

20 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Quellerina

Zondag morgen 19 july onze Wilco is jarig. 50......... s' Morgens vroeg op en het huisje versieren met balonnenen slingers. Leuk de tafel gedekt en natuurlijk Wilco feliciteren. 50 jaar, hij zag er ook gelijk een stuk volwassen uit vonden wij. hihihihi
Na het ontbijt zijn we naar Bethlehem gereden een plaats 35 kilometer verderop. Op zondag zijn hier de winkels altijd open en we hebben lekker gewinkeld. Toen weer terug naar Clarens waar we op een terrasje in de zon lekker hebben gebruncht. Clarens is een kunstenaars plaatsje en er is veel toerisme. Straatjes vol met gallarys, vintage winkeltjes en restaurantjes. Beetje een Engelse sfeertje. s'Avonds zijn we door Wilco getrakteerd op een heerlijk etentje bij een Potugees restaurant. Toen we weer in ons huisje kwamen was het er lekker warm, want we hadden de gaskachel aangelaten. In Clarens is het rond dit jaargetijde slechts een 4 uur per dag lekker warm, zo gauw als de zon tussen de bergen weg is word het ijzig koud.
Maandag morgen, goh wat gaan de dagen snel. Morgen rijden we alweer naar onze laatste bestemming in Johannesburg, waar we nog drie dagen zullen zijn. Vanmorgen gaan we eerst in de foldertjes kijken wat we gaan doen, voor vanmiddag staat onze laatste braai op de agenda. Die willen we wel rond 1 uur gaan aansteken want tegen 16.30 uur gaat de zon tussen de bergen weg en is het zo weer koud.

Oke, we zijn net terug van Lions Rock. Lions Rock is een opvang voor alleen verstoten en zieke grote katachtigen. De leeuw, Bengaalse tijger, Siberische tijger en leopard. De meeste dieren komen uit Europa. Bulgarije, Romenie, Rusland, Duitsland en ook een leeuw uit Johannesburg. Op deze farm kunnen de dieren de rest van hun leven in hun natuurlijke omgeving oud worden en uiteindelijk sterven. De meeste dieren komen uit dierentuinen of prive, of speciaal voor de jacht gefokte dieren. Deze dieren worden in beslag genomen en komen terecht in bijvoorbeeld Lions Rock. De mensen die hier werken hebben allemaal een grote voorliefde voor deze grote katten, dit was vooral te merken aan onze begeleider van de safari rondrit. De rondleiding die wij kregen begon met een videofilm over het ontstaan van deze Lions farm. Ze lieten stukjes zien hoe ze bijvoorbeeld vreselijk verwaarloosde dieren van een gewisse dood weten te redden door de dieren naar Zuid Afrika te halen. De kosten hiervoor moet komen uit donaties van b.v. de bezoekers van Lions Rock. Na de film krijgen we in een grote safari auto een rondleiding met een gids. De dieren hebben het hier echt goed, en we krijgen alle tijd voor foto`s te maken. De enigste leopard liet zich niet zien, maar de rest van de katten hebben we allemaal gezien. Ook kregen we goede uitleg waarom bepaalde katten bij elkaar zaten en waarom bepaalde dieren niet bij elkaar zaten. In 2012 is in Johannesburg een leeuwentemmer gedood door een leeuw, en deze leeuw zit hier ook. Ook werd verteld dat dit voorval niet de schuld van de leeuw was geweest, want de leeuwentemmer had toen zelf een fout gemaakt. Het blijven wilde dieren, dit werd heel duidelijk verteld. Het was weer een prachtige dag met een bijzonder bezoek aan dit park.