3e Reisverslag - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 3e Reisverslag - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

3e Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

02 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Sabierivier

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om af te reizen naar onze volgende bestemming Magoebaskloof.
We hebben bestemmingen welke de Tom Tom niet kent en gaan op de gok naar de dichts bijzijnde plaatsen. Zo vinden we wel onze bestemming maar moeten wel echt zoeken. We hebben lodges die zo ver van de bewoonde wereld liggen dat we geen internet of soms stroom hebben. De meeste dagen tot nu toe zitten we gemiddeld twee uur zonder stroom.

We stellen onze Tom Tom in op alternatieve route met geen zandwegen vermijden dus spannend wat we onderweg tegen komen.
Na nog geen 4 km de eerste zandweg. Deze was goed te doen met veel plantages aan beide zijden van de weg, dus genoeg te zien. Waar de boeren hun gewassen aan het bewateren waren. Onderweg hebben we veel bezienswaardigheden gezien zoals een karretje met twee personen erop met drie ezels ervoor om het land te gaan bewerken. Kleine dorpen met veel bezienswaardigheden. Wegwerkzaamheden, mensen die met de schop geulen graven om bekabeling in te leggen. Koeien, varkens, ezels, bavianen en dode kadavers liggen langs de weg.
Vele verschillende landschappen met uitgestrekte vlaktes tot dicht begroeide bebossing. Zo kwamen we na vele dorpen bij Polokwane.
Polokwane is een grote stad met veel verkeer dat je links en rechts inhaalt met veel getoeter en kabaal. Gelukkig waren we er nog wel een keertje doorheen. Karin riep kijk dat dan, kijk hier dan, maar Wilco moest goed de ogen op het verkeer houden om geen brokken te maken. Je kunt het haast niet omschrijven wat je allemaal ziet. Nu nog een aantal km richting Magoebaskloof dus de bergen in prachtige vergezichten en steeds hoger. Nu opletten dat we de ingang van de Lodge niet missen. Helaas zijn we er voorbij gereden, eerst dan maar richting Tanzeen om te tanken en boodschappen te halen. Nu nog eens de routebeschrijving goed doorlezen en het opnieuw proberen, en ja hoor bestemming bereikt. Nu nog het park op. Net of het zo moest zijn reed de eigenaresse net voor ons het park op en stopte om kennis te maken en wees ons de weg naar boven dus nog hoger de berg op. Pfff wat een pad hobbelen, bochten en zeer smal voor onze lange Toyota 4x4 drive.
Een keertje ging het achterwiel net over een knipgat van de afgrond. Brr wat eng allemaal. Maar wat een prachtige omgeving en geweldige lodge. Veel Mango aapjes in de bomen. Geweldig om hier de namiddag op het terras te genieten van al het moois wat de natuur ons bied. We hebben onze kliekjes van gisteren opgegeten. Even samen wat gedronken en ons bedje opgezocht.
Dinsdag ochtend 5.30 eerst lekker ontbijten en dan gaan we wandelen door het bos naar de beek met zijn watervalletjes. We hebben wandelstokken mee om te steunen en ons evenwicht te houden bij het oversteken van de beek waar we van steen naar steen moeten lopen/springen. Smalle paadjes met rotsen en dichte bebossing om ons heen. Net als in de films hangen hier veel lianen in het bos, nu wachten op slingerende apen. Alles slingerde in het bos maar geen aap gezien maar ze waren wel dichtbij, zo te horen. We denken dat ze ons uitlachten ivm de route. Na een beste wandeling vol bezienswaardigheden en paadjes op en af is het tijd voor koffie. Anne, de eigenaresse vertelde ons dat je hier wel vier jaargetijden op een dag kunt hebben. Na gisteren, een dag vol zonneschijn bleef het vandaag bewolkt. We hebben het gezellig gemaakt in en om de lodge
Tegen drie uur viel het stroom uit. Het is nu 18.15 uur en pikkedonker en nog geen stroom.

• 04 Juli 2015 - 00:41

Ria Strijkert :

Klinkt heel avontuurlijk! Ik denk dat jullie het prachtig hebben. Groetjes Gerrit en Ria