5e Reisverslag - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu 5e Reisverslag - Reisverslag uit Sabierivier, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

5e Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

04 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Sabierivier

Tot 9 uur lekker geslapen, en vandaag lekker op ons dooie gemak richting Graskop waar onze volgende locatie is voor 3 dagen. De rit in de auto is weer helemaal geweldig. Om door de kleine dorpen te rijden waar we sterk het idee krijgen dat er heel weinig blanken komen. Toen we langs een heel klein riviertje kwamen waren de vrouwen er aan het wassen in de rivier. Geweldig en ontzettend vriendelijke mensen. Giechelend gingen ze voor een foto staan. Kinderen die lachend staan te dansen op de rotsen bij het water. En verder gaat de rit, steeds hoger en hoger de bergen in. Onze oren hebben er gewoon last van. Helemaal boven aangekomen zien we het plaatsje Graskop liggen. Aangekomen bij onze accommodatie worden we vriendelijk ontvangen door een van de eigenaren. Maar dan blijkt dat we overboekt zijn. We krijgen een andere accommodatie een paar huizen verderop. Heel klein en 1 slaapkamer met 4 bedden met een gordijn ertussen als afscheiding. We gaan hier niet mee akkoord en de mannelijke eigenaar belt zijn vrouw om onze bevindingen door te geven. Een jaar geleden geboekt en nu worden wij in een andere accommodatie gestopt is voor ons een reden om contact op te nemen met Safari Now. Om een lang verhaal kort te maken willen we ons geld terug. We weten dat het geen hoogseizoen is dus we vinden wel wat anders. In Hazyvieuw een plaats verderop vinden we hotel Grecko. Ons beklag zullen we doen als we weer thuis zijn. Leuk hotel met 2 kamers naast elkaar. Zo, even lekker opfrissen en we gaan naar Hazyvieuw om iets te eten. Prawns zien we op de menukaart. Heerlijk dit was ons zeker bijgebleven van onze vorige reis. Alleen Wilco nam een T_bone steak. Al met al we hebben heerlijk gegeten. Toen weer terug naar ons hotel en hebben we onder het genot van een kop koffie onze internet werkzaamheden een beetje op orde gebracht.

De volgende ochtend na een goede nachtrust lekker ontbijtje in het hotel. s`Nachts is het nog zo koud dat in de eetzaal de open haard aan was. Onmeunig gezellige sfeer. Na het ontbijt richting Pelgrims Rest. Dit is een klein stadje uit vroegere tijden. Het is een soort openluchtmuseumpje. Ook waren er aan de kant van de weg leuke kraampjes waar we onze eerste souvenirs hebben gekocht. De allereerste aankoop is voor Rudy en Jessica. Denk wel dat ze het leuk vinden. Hihihi spannend he?????? Maar goed we rijden verder naar "Gods Window" de naam zegt het al. Prachtig mooi uitzicht over de bergen van Zuid Afrika. Bij al deze toeristische plekken staan weer de kraampjes met alle zelfgemaakte spulletjes. Ook bij de Berlin falls stonden ze. De waterval was geweldig om naar te kijken. Ondanks dat het nu winter is in Zuid Afrika en juni en juli de droogste maanden zijn is het een prachtig gezicht. Het is inmiddels half drie en hebben nog een kleinigheid gegeten in Hazyvieuw. Vanavond rond achten gaan we eten in het hotel. Nu even hangen bij onze kamer. Tot morgen.........

• 06 Juli 2015 - 19:31

Jeannette :

Hoi allemaal, reisverslag 4 en 5 gelezen... wat een indrukken in het Krugerpark!