Achtentwintigste reisverslag 20-01-2013 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu Achtentwintigste reisverslag 20-01-2013 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

Achtentwintigste reisverslag 20-01-2013

Door: hukawime

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

20 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag en Zondag 20 en 21 januari 2013
Vanmorgen op tijd weg, we hebben op tijd afgesproken met oom Frits en tante Germaine. De afstand tussen onze accommodatie en hun woning is 64 km. Daar doe je in zo`n wereldstad een uur over. Wel heel boeiend om door zo`n stad te rijden, je ziet van alles. Mooie gebouwen, supergrote winkelcentrums die op paleizen lijken. Toen we aankwamen was de koffie klaar en we werden aller hartelijks ontvangen. Toch wel raar, je woont een werelddeel van elkaar af en toch voel je echt dat je familie bent. Enne ons oompie heeft goed geboerd in Zuid Afrika en had het prachtig voor elkaar. Onze oom woont vanaf zijn zesde in Zuid Afrika en toch vindt je door het hele huis Nederland terug. Echt gaaffff. Onze nicht Dawn en haar man Sven en kids kwamen ook op bezoek en was echt gezellig. Met ons zessen hebben we een proef eet gehad. Frits en Germaine hadden een mooi programma in elkaar gedraaid en we begonnen bij Fairview in Stellenbos. Dit is een wijn en kaas maker. Je kon alle soorten wijn en alle soorten kaas proeven. Lekker zelf gemaakt brood maakte alles compleet. De omgeving is schitterend en men vertelde ons dat dit soort locaties vaak voor huwelijksfeesten word gebruikt. Toen we daar alles geproefd hadden gingen we naar een Brandy Chocolade proeverij. Dit heette KWV en zit in Paarl. Hier kon je verschillende soorten brandy proeven in combinatie met chocolade. En nee de chocolade word daar niet gemaakt maar komt gewoon uit België. Ook hebben we nog het vrouwen monument bezocht dat door de Franse staat geschonken is. Dit staat in Franshoek. Het monument staat voor alle blanke vrouwen die door de kleurlingen in de zestiende eeuw verkracht werden en daarna vermoord. Dit monument is en word tot op heden door de Franse regering onderhouden. Hierna zijn we terug gegaan naar het huis van Frits en Germaine. Ze hadden een heerlijke maaltijd gemaakt en het vlees werd gegrild in de barbecue in de woning. We hadden dit nog nooit gezien. Het blijkt dat dit vrij normaal is. Al met al het was een geslaagde dag en we reden tevreden terug naar onze accommodatie. De volgende dag (zondag) hebben we afgesproken bij Campsbay (wale rocks), hier hebben we met de hele familie een familie dag gehad. Je kon heerlijk zwemmen en de omgeving is schitterend. Dit schitterend klink misschien van ALWEER SCHITTERD . Maar als je lekker zit te picknicken en voor je heb je een wit strand en helblauwe zee en je kijkt achter je tegen de Tafelberg aan. Tja mensen dit moet je zelf beleven want het is het schitterend. Tegen de avond nog leuk een paar stalletjes aan de kant van de weg bezocht en wij vonden dat we goed gehandeld hadden, hihihihhi.

• 21 Januari 2013 - 20:10

Bert&Jeannette:

Hahaha je zou er misslijk van worden, wijn, kaas, brandy en chocolade, maar prachtig om weer te lezen! We kunnen ons helemaal voorstellen dat je het voortdurend schitterend vindt, het zal allemaal ook héééééél bijzonder zijn :D

• 22 Januari 2013 - 14:10

J.Rietveld:

Vermoedelijk hebben jullie geen walvissen gezien denk ik. Klinkt erg aantrekkelijk wat jullie schrijven lijkt me prachtig om dit land een keer te bezoeken.
    Gr Jan R

• 22 Januari 2013 - 20:34

Tonny Wijnada:

jongens geweldig wat jullie allemaal zien en beleven had de fotos gemist prachtig hoor gr

• 23 Januari 2013 - 07:36

Wilco, Marilynn, Karin En Hugo Blok Leussink:

Klopt, de walvistrek is augustus septembed.

• 23 Januari 2013 - 13:25

Gonda:

Nou Marilynn en reisgenoten, ik heb de meeste verslagen (tussendoor) gelezen, mooie verhalen maar ook mooi verteld! Zelfs ik (huismus) zou zo naar Afrika willen!
    Mochten jullie nog niet thuis zijn: allemaal gezond en wel terugkomen.