zestiende reisverslag 05-01-2013 - Reisverslag uit Bunkers Hill, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu zestiende reisverslag 05-01-2013 - Reisverslag uit Bunkers Hill, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

zestiende reisverslag 05-01-2013

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

07 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Bunkers Hill

Na een stevig ontbijt en een innig afscheid van de familie, gaat onze reis verder richting Port St Johns. Nu bereiken we de Transkei. Schitterende vergezichten die er weer heel anders uitzien dan die van Kwazulu Natal. Doordat we door de binnenlanden rijden komen we door veel kleine dorpjes en kunnen we zien hoe de lokale bevolking echt leeft. Voor ons lijkt dat grote armoede, echter bij verschillende hutjes staat een voor ons prachtige auto. We zien ook echte armoede en deze mensen bedelen aan de rand van de weg, proberen van alles te verkopen wat in hun ogen interessant is voor de tourist. Wij hadden gehoord dat Port St Johns prachtig was,dus wij hadden de verwachting van een gezellig stadje. De omgeving was in een woord schitterd, maar het stadje stelde eigenlijk niets voor. Het was een grote puinhoop en wanorde voor onze begrippen. Naar wat boodschappen te hebben gedaan zijn we lekker gaan braaien bij onze lodge. De volgende ochtend zijn we op aanraden van onze gastvrouw Heidi (ze heet eigenlijk Joicelyn maar ze was 58 en zag er met haar lange paardestaarten uit als onze duitse Heidi) het pad dat voor onze Lodge loopt afgereden tot aan de Indische Oceaan. Dit was zo`n 10 km over een hobbelige weg. Door de prachtige bosrijke omgeving kwamen we telkens bij Robinson Cruso achtige strandjes. Ik denk dat de foto`s die we hebben gemaakt niet kunnen weergeven wat wij hier hebben gezien. De kinderen die uit het bos kwamen verzamelden zich om ons heen. Voor snoep en geld stonden ze te bedelen aan onze auto. Omdat we niet krenterig wilde overkomen hebben we ze al ons muntgeld gegeven. Samen met de kinderen op de foto en hun dag was helemaal goed. Toen we terug kwamen van dit avontuur zijn we ook op aanraden van Heidi naar de andere kant van de rivier gereden. Wat we hier aan strand zagen overtrof werkelijk alles. Een kraak helder wit strand met een mooie baai waar mooie schelpen lagen begroeid met koraal. In de middag bij de lodge gebleven en de braai aangezet. We willen morgen op tijd weg, we gaan eerst bij Coffee Bay de Hole in the wall bezoeken, daarna rijden we door naar East London waar we voor 1 nacht een Lodge hebben gehuurd.

• 07 Januari 2013 - 16:20

J.Rietveld:

Wat maken jullie wat mee mooi die verhalen over het leven daar .Maak maar heel veel foto's kunnen wij ook genieten straks.
    Gr Jan R

• 07 Januari 2013 - 16:41

Bert En Diny:

Hallo jullie allemaal,

Wat beleven jullie veel he. Als dan leest over dat prachtige strand en hier is alles even grijs en grauw dan zijn we jaloers.
    Morgen een goede reis naar jullie volgende stop.
    Wij hebben nog wel een vraag, sturen jullie nog foto's of moeten we wachten tot na jullie reis?
    Nogmaals veel plezier en tot de volgende mail.

Bert en Diny

• 07 Januari 2013 - 17:10

Bert&Jeannette:

Hallo lieve allemaal,
    wat een prachtig reisverslag, het is iedere keer weer erg leuk om te lezen. We zijn het helemaal met Bert en Diny eens; je zou er jaloers op worden!
    We hebben zelfs een klein beetje geprobeerd met jullie mee te kijken naar de Indische oceaan, jaja en dat via streetview :) maar we zijn erg benieuwd naar een paar foto's van jullie!
    Heeft Hugo al een beetje heimwee? hopelijk heb je daar geen tijd voor ;)
    Een goede reis verder en geniet ervan hè!!

• 11 Januari 2013 - 21:29

Cissy/Han:

Mooi die verhalen van jullie reis alleen houd het bij ons nu op we krijgen geen reisverslag meer.
    de laatste ontvangen op maandag 7 januari (zestiendereisverslag)
    wens jullie allemaal nog veel plezier en tot gauw.

Gr Cissy en Han