Een entwintigste reisverslag 12-01-2013 - Reisverslag uit Bunkers Hill, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu Een entwintigste reisverslag 12-01-2013 - Reisverslag uit Bunkers Hill, Zuid-Afrika van Wilco, Marilynn, Karin en Hugo Blok Leussink - WaarBenJij.nu

Een entwintigste reisverslag 12-01-2013

Door: hukawime

Blijf op de hoogte en volg Wilco, Marilynn, Karin en Hugo

12 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Bunkers Hill

Vroeg uit de veren om naar het ontbijt de volgende 260 kilometer af te leggen richting Plettenbay Bay. We moesten eerst weer richting Port Elizabeth om de toeristische route te nemen. Op de ringweg werden we van de weggehaald door de politie we reden 74 kilometer waar je 60 mocht dus betalen. Kosten 500 rand naar kort overleg met de agent die vroeg waar we wegkwamen werd het bedrag in een keer verlaagd naar 150 rand 15 euro dus. Wel moesten we dit bedrag betalen bij het dichts bijzijnde politie post binnen dit district. Naar de skuld erkenning mochten we weer doorrijden. Wel lachen want als ze je naar je rijbewijs vragen (het internationale) en je slaat het boekje open staat alles er in het chinees in De agent wou volgens ons niet laten weten dat hij er niets van begreep en zei "good sir". Na dit oponthoud konden we verder en we verbaasden ons op het in een keer platte landschap. We wilden eigelijk over de passen om de touristische route te nemen, maar deze waren afgesloten omdat we de laatste paar dagen veel wind hebben gehad. We moesten over de grote N2 weg waar we tol moesten betalen. Alle N wegen met een cijfer er achter moet je tol betalen. Toen we eindelijk de baai bereikten was wederom het uitzicht schitterend. Witte standen en blauwe lagunes. De bergen die we de hele vakantie hebben gezien waren ver aan de horizon te zien.
Plettebay is een gezellige badplaats (waar opeens veel blanken zijn) . De inlanders wonen aan de andere kant van de weg eigenlijk verstopt achter bossage en bomen. En aan de strand kant staan prachtige huizen meesten bewoond door blanken. Na een kleinigheidje te hebben gegeten, zijn we naar onze nieuwe locatie gereden. Wederom een goede locatie, met een beetje een Engelse inrichting. Leuk zwembad waar Karin tegen haar eerste echte slang aanliep, hij was zwart wit gestreept en zo groot als een duimdikke paling. bbbrrrr.